lördag 16 januari 2010

Publicistklubben, måndagen den 18 januari kl. 19.30

På måndag deltar jag i en debatt på Publicistklubben i Stockholm, på temat hur medierna bör sköta sin bevakning av partiet. I debatten medverkar Aftonbladets chefredaktör Jan Helin (som jag kritiserade i min DN-artikel härförleden), Aftonbladets krönikör Lena Sundström (som skrivit den intressanta boken Världens lyckligaste folk om den politiska situationen i Danmark), Sydsvenskans stjärnreporter Niklas Orrenius (med SD-bevakning som en av sina paradgrenar) och SVT:s Eva Landahl, redaktionschef på Aktuellt. Och så jag.


Aftonbladets chefredaktör deltar i debatten. Jag anser att han har haft en märklig publicistisk strategi när det gäller Sverigedemokraterna. (Foto: Wikipedia)

Debattledare är Ulrika Knutson. Läs mer om debatten här. Den kommer att sändas på nätet, via Publicistklubbens hemsida.

Inga kommentarer: