onsdag 12 mars 2008

Here Are The Sonics!!!

Idag läser jag med bävan i Sydsvenskan att mitt favoritband vid sidan av Ramones, amerikanska 60-talsgaragerockarna The Sonics, har gjort comeback. De spelar på Way Out West-festivalen i Götet. The Sonics är den enda orsaken till att jag ibland önskar att jag hade varit född 25 år tidigare och bott i Seattletrakten i mitten av 60-talet.

När Pixies gjorde comeback härom året motsvarade detta mina ändå ganska högt ställda förväntningar. Men Pixies slutade spela 1993, inte 1966. Gerry Roslie & co måste vara en bit över 60 bast. Risken finns att detta blir en rejäl besvikelse. Fast jag måste givetvis gå ändå :-)

Uppdatering: Det finns en hel del filer på Youtube från The Sonics reunionspelningar på Cavestompfestivalen i november förra året. Inspelningskvaliten suger såklart, men det låter ändå förvånansvärt tight och bra. Jag längtar redan till augusti...

Inga kommentarer: