torsdag 15 juli 2010

Fridolin om manipulerade opinionsmätningar

Förr brukade jag uppfatta Gustav Fridolin (Mp) som en jobbig, uppmärksamhetstörstande politikerbroiler. Jag har helt ändrat uppfattning, eftersom jag insett att jag hade ordentligt fel. Fridolin är en politisk talang som Miljöpartiet kommer att ha glädje av under lång tid framöver. Det skulle förvåna mig om han inte blir språkrör när Maria Wetterstrand avgår.


Gustav Fridolin (Mp) - ett fynd.

Idag har Fridolin en alldeles utmärkt artikel DN Debatt, som handlar om hur Shell försökt manipulera debatten om naturgas genom en hårdvinklad opinionsundersökning. Läs, Fridolins artikel utgör en utmärkt samhällsvetenskaplig analys.


En av Fridolins huvudpoänger i komisk form.

De som läst Kampen om sjukfrånvaron vet att Svenskt Näringsliv agerade på ett liknande sätt i sjukfrånvarodebatten. Se även här.

Läs även Jesper Strömbäck.

Inga kommentarer: